DoporučujemeZaložit web nebo e-shop

Náměty a návrhy

Vítejte na stránce zmenaprohavlickuvbrod.websnadno.cz v sekci Náměty a návrhy

 

Průjezd zakázán

Území města Havlíčkova Brodu je složitý spojovatel silniční dopravy. O existenci jednoho uzlu se nedá mluvit, neboť
napojení jednotlivých směrů směrů je navlečeno na silnici 1. třídy (Lidická-Masarykova), která prochází městem.*
* - o této silnici: před 40ti lety vyřešila všechny dopravní svízele s průjezdem Havlíčkova Brodu a podle mého přesvědčení
má i do dnešní doby super racionální trasu - pamatujete si staré silnice v Havlíčkově Brodě? Tato silnice měla i nadčasové
parametry. Leč - hustota provozu v silniční dopravě se zvětšila v násobcích a to i kvalitativně - kdo tehdy předvídal
současné obří kamiony? Změnil se ohled na ţivotní prostředí. V tomto souzním s voláním občanů po potřebě odklonu
projíţdějících vozidel - tedy vybudování obchvatu. Ještě k této silnici - neurážel bych tuto silnici, neboť po vybudování i toho
nejchytřejšího obchvatu nám zůstane nejdůležitější městskou komunikací a to i nadále silně zatíženou a potkáte tu
i obsludné kamiony.
Dá se říci jak v pohádce: "Léta letoucí" se o obchvatu města hovoří, zpracovávají se plány a aby to nebylo jednoduché,
tak existují studie hnedle dvě - jihovýchod a severozápad.
Projekt JIHOVÝCHOD (Selská jizba-Stříbrný dvůr) se vyfaulovával v dobách, kdy ještě nějaké peníze v republice byly,
sumou nákladů hodně přes 2 miliardy. V současné době je uváděna suma o 500 miliónu nižší - byl to trik tehdy nebo dnes?
I dále budu pokračovat subjektivním hodnocením a budu jenom a jenom kritický :
Dobře se nakročilo vybudováním nové silnice od hřbitova ke Stříbrnému dvoru. Spojení Pardubice, Chotěboř, Praha
je tímto vyřešeno.
Upřednostňovaný obchvat JIHOVÝCHOD počítá s napojením na tuto novou silnici a pokračování po ní.
Tato silnice však již stačila zarůst stavbami a křižovatkami (další je v plánu) a je dobrou městskou komunikací.
Přinutíte-li nákladní dopravu směru Jihlava-Praha po této komunikaci jezdit, budete nuceni tyto křižovatky osadit semafory
nebo zbudovat kruhové objezdy.
VÝHODY (uţitek) : Odlehčí silnici Lidická-Masarykova o PRÚJEZD nákladních vozidel směrů JIHLAVA, PRAHA,
CHOTĚBOŘ a PARDUBICE.
ZÁPORY:
1-Vůbec však neřeší směr Humpolec. Já neřeším směr Ledeč.n.S. - porovnatelně se mi jeví pro nákladní dopravu
jako zanedbatelný.
2-Trasa průjezdu směru Jihlava-Praha se prodlouţí DVOJNÁSOBNĚ - 6,5 km!
3-Doba jízdy průjezdu směru Jihlava-Praha bude rovněţ DVOJNÁSOBNÁ -
- čím tedy obchvat navnadí vozidla osobní a vozidla do 3,5 tuny?
Každý, koho to zajímá, nechť si sám odpoví. Je to racionální, potažmo moderní?
Budou to již roky, co při kaţdé příleţitosti říkám tyto námitky proti tomuto řešení. A rovněž navrhuji variantu jinou - ano,
je to ten všemi vysmívaný most od Jihlavy ku Praze přes to naše sázavské údolí. Časem jsem trasu zdokonalil
(mám blízko k elektrikářským schematům) a propojil jsem 3 nejdůležitější zdroje vozidel - Jihlavu, Humpolec a Prahu.
Pardubice a Chotěboř již máme.
Popisuji trasu : =na kruhové objezdy přijíždím od Jihlavy, Humpolce, z Prahy= tak značeno
KRUHOVÝ OBJEZD: Jihlavská; Průmyslová+Šlapánov; CENTRUM(průjezd zakázán)+Ledeč n.S.;
OBCHVAT(Humpolec, Praha, Chotěboř, Pardubice)
Silnicí z kruhového objezdu na MOST
MOSTEM přes Žabinec / varianta A - přehrada na vtoku, železniční trať na Humpolec
Silnicí kolem fotbalového hřiště na kruhový objezd POD kasárnama
MOSTEM přes Žabinec / varianta B - pod hrází přehrady, železnici humpolačku, Dolík, aţ po 120 m od kruhového objezdu
KRUHOVÝ OBJEZD: Humpolecká; OBCHVAT(Jihlava+Šlapánov), CENTRUM(průjezd zakázán)+Ledeč n.S.;
OBCHVAT(Praha Chotěboř, Pardubice)
Silnicí kolem Dolního Papšíkova,
MOSTEM přes Lipnickou, železniční trať, řeku Sázavu, Ledečskou, Havlíčkovu a Rozkošskou ulici.
rybníčky jsou VPRAVO od zase již silnice; až na kruhový objezd na ul. Praţská - někde u parkoviště u hřbitova
KRUHOVÝ OBJEZD: Praha; hřbitov; OBCHVAT(Humpolec, Jihlava, Šlapánov); CENTRUM(průjezd zakázán)+
+ Ledeč n.S. + Chotěboř, Pardubice
Nejsem geometr a tak nemohu být přesný, nicméně 2 mosty dají podle VARIANTY: 2900 nebo 3220 metrů.
pozemní komunikace podle VARIANTY: 2220 nebo 1270 metrů
Stejnou laickou metodou jsem měřil současný stav silnice Lidická-Masarykova a vyšlo mi 3800 metrů.
VÝHODY : 1 -Toto řešení je mnohem komplexnější a to zejména proto, že řeší dopravní situaci i na přetížené
humpolecké ulici a tím odpadá starost o druhý obchvat.
2 -Na příjezdech do Havlíčkova Brodu ze směrů Jihlava,Humpolec, Praha, Chotěboř, Pardubice
a Šlapánov je možno umístit dopravní značku Průjezd zakázán!
Takto u mě vypadá vítětství - vyhnul jsem se všem linkám vvn, nechci stavět pilíř mostu do přehrady, nenarušuji
letištní provoz a v úsecích kde je bytová zástavba, může být most protihlukově nastrojen.
Vylučuji, že dělám truc z pozice opozičního zastupitele. Obě strany zřejmě máme společnou radost z toho,
kde jsem umístěn - vy koalice, že mě nemusíte ukázňovat do koaličního zákrytu a já zase z toho, že nejsem pouhým
protestujícím, ale navrhuji i řešení. Říká se, že neumět slyšet nebo změnit názor je projevem stáří.
26.2.2014; Čáslavský Jiří

Situaci (mapu) přikládám - bohužel se mi ji sem nepodařilo vložit. Mapu najdete v sekci "FOTOGALERIE".